سرخط خبرها
  • تاریخ انتشار : 1404/05/11 - 15:03
  • تعداد بازدید خبر : 8
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازرس‌کل استان گیلان خبر داد: رسیدگی به ۲۹۴۴ شکایت مردمی در سال گذشته

بازرس‌کل استان گیلان در یک نشست خبری اعلام کرد که طی مدت 12 روز جنگ تحمیلی این بازرسی‌کل بیش از 50 گزارش هشداری در حوزه‌های سلامت، تغذیه و کالاهای اساسی صادر کرد.

 به گزارش روابط عمومی بازرسی‌کل استان گیلان، احمد آقایی بازرس‌کل استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر جایگاه رسانه‌ها در پیگیری مسائل عمومی، اظهار کرد: خبرنگاران در کنار ما نقش مطالبه‌گرانه‌ای دارند و با رصد مشکلات، گره‌ها را به نیابت از مردم پیگیری می‌کنند؛ چرا که وظیفه اصلی آنان اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری برای اصلاح امور است.

بازرس‌کل استان گیلان با اشاره به ضرورت توجه به ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای پروژه‌ها، افزود: خبرنگاران در بیان دغدغه‌های مردم درباره پیوست‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حتی خاک‌شناسی نقش‌آفرینی کرده‌اند و این همراهی موجب شد که هیچ پروژه‌ای در تقابل با محیط زیست و منافع مردم قرار نگیرد.

آقایی افزود: مدیران باید نخست برای مجموعه خود امنیت و آرامش فراهم کنند تا بتوانند آن را به مردم منتقل کنند؛ مدیری که نتواند برای کارکنان خود محیطی همراه با آرامش، امنیت و سکینه ایجاد کند، قادر نخواهد بود سلامت و امنیت را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به ورود دستگاه بازرسی به موضوع پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام استان، گفت: با همراهی تیم‌های مدیریتی و بازرسی، جلسات متعددی در حوزه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی رشت و نیروگاه حرارتی لوشان برگزار شد تا موانع انباشته‌شده رفع شود؛ همچنین در پروژه‌هایی نظیر آزادراه قزوین – رشت و طرح‌های عمرانی سنگر و سیاهکل نیز ورود کرده‌ایم تا روند اجرایی شتاب گیرد.

آقایی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۳ مجموعاً ۲۹۰ گزارش اصلاحی ارائه دادیم که منجر به رفع مشکلات و اصلاح روندها شد؛ همچنین ۲۵۶ گزارش هشدار به مدیران ارسال کردیم تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود و خوشبختانه بخش زیادی از این تذکرات به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس سال گذشته حتی در مدت ۱۲ روزجنگ تحمیلی وضعیت آماده‌باش کامل داشتیم، تصریح کرد: در همین بازه، بیش از ۵۰ گزارش هشدار در حوزه‌های سلامت، تغذیه و کالاهای اساسی صادر شد؛ همکاران ما از صبح تا شب در میدان حاضر بودند تا با بازدیدهای میدانی، اطمینان حاصل شود که مردم دچار کمبود و بحران نشوند.

آقایی با اشاره به تداوم این روند در سال جاری، خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال نیز ۲۹ گزارش اصلاحی ارائه شد و تمام ۵۳ برنامه پیش‌بینی‌شده دستگاه بازرسی استان در سال گذشته به سرانجام رسید؛ برای سال ۱۴۰۴ نیز همین رویکرد ادامه دارد تا نشان دهیم در کنار مردم هستیم و لحظه‌ای از پیگیری امور غافل نمی‌مانیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۹۴۴ مورد شکایت مردمی به این اداره‌کل اعلام شده است، افزود: از این تعداد، تمامی پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت؛ علاوه بر این، مردم ۴۸۸۲ مورد گزارش نیز بدون طرح شکایت رسمی ارسال کردند که عمدتاً مربوط به فسادستیزی و تخلفات اداری بود و همگی پیگیری شد.

به گفته مدیرکل بازرسی گیلان، در چهار ماه نخست امسال نیز ۱۴۳ شکایت مردمی و ۱۶۱۸ اعلام تخلف به ثبت رسید که در مجموع ۳۴۸ پرونده در حال رسیدگی است؛ بخشی از این پرونده‌ها مختومه شده و بخش دیگری در دست بررسی قرار دارد.

بازرس‌کل استان گیلان با اشاره به نحوه برخورد با متخلفان، تصریح کرد: ما در مواجهه با تخلفات، ۲ مسیر داریم؛ نخست بررسی تخلفات اداری که به هیأت‌های مربوطه ارسال و تعیین تکلیف می‌شود و دوم، ارجاع مواردی که جنبه جرم دارند به مراجع قضایی، تا در چارچوب قانون با آنان برخورد شود؛ همچنین تخلفات مهم به هیأت تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری نیز ارسال می‌شود.

 

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/05/11 15:03