- بازدید سرزده بازرس کل قضایی اردبیل از ایستگاه آتشنشانی در شهرستان مرزی نمین 04/04/18
- بازرس کل استان بوشهر: رویکرد سازمان بازرسی در مورد تخلف احتمالی پیشگیری است 04/04/18
- بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی شهید سلیمی 04/04/18
- بازدید بازرسکل استان قم از محل سیلو ذخیره گندم و انبار کالاهای اساسی استان 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از شرکت تولیدی شیشه سکوریت الیاس ارومیه 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی کهگیلویه و بویراحمد از منطقه عشایری کاکان یاسوج 04/04/18
- بازرس کل کردستان: توسعه و افزایش پوشش تلفن همراه و پهنای باند از نیازهای اساس استان است 04/04/18
- اقاله محل کارخانه تولید کود ارگانیک آذربایجان غربی در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفت 04/04/18
- بازدید بازرس کل گیلان از شهرستان شفت/ آقایی: تعلل برخی مدیران در گذشته باعث عقبافتادگی پروژههای عمرانی شده است 04/04/18
- گزارش خبر 20:30، 21 و شبکه خبر از افتتاح سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد/ فیلم 04/04/18
برگزاری سی و سومین جلسه اخلاق نظارت و بازرسی به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)
مراسم سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع) با حضور رئیس، کارکنان و کارمندان سازمان بازرسی کل کشور در نمازخانه سازمان برگزار شد.
مراسم سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع) با حضور رئیس، کارکنان و کارمندان سازمان بازرسی کل کشور در نمازخانه سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، در این مراسم حجتالاسلام محسن آتشکار با تسلیت شهادت امام محمدباقر(ص) گفت: برخی اوقات مناسبتهای ولادت و شهادت امامان شیعه مورد غفلت قرار میگیرد که از جمله آنها امام باقر(ع) است. این در حالی است که طبق روایتی از امیرالمؤمنین(ع) خداوند متعال در آیه 35 سوره مبارکه نور، امام باقر(ع) را شجره مبارکه «یوقد من شجره مبارکه» عنوان نمودهاند.
این استاد اخلاق در ادامه بهضرورت توجه به مضامین زیارات و خطابهها تصریح کرد: عباراتی که در زیارتنامهها، زیارت جامعه و خطابهها آمده مورد غفلت قرارگرفته است که اگر بازگو شود میتوان مانع بخش قابلتوجهی از هجمههای اعتقادی و فکری به شیعه شد. متأسفانه برخی از ما سنگربان خوبی برای اهلبیت(ع) نیستیم. در حديث سلسله ذهب از امام علی بن موسیالرضا(ع) آمده كه «توحید برای انسان یک دژ ایجاد میکند.» از سوی دیگر از پیامبر اكرم(ص) شنیدهایم که فرمود «ولايت علي بن ابیطالب حصنی». بااینوجود آنچنانکه بايد به بحث امامت توجه نداريم.
وي ادامه داد: اگر امام رضا(ع) میفرمایند توحید دژ است به این معنا نیست که همین مقدار که یا علی بگوییم بهصرف محال دور ما یک دژ کشیده شده و نفوذناپذیر خواهیم شد. بلکه کسانی که با مبانی فکری و اعتقادی شیعه از نزدیک آشنا هستند و از این مبانی عالمانه و مستدل دفاع کنند، دژ دارند. در غیر این صورت مانند سربازی هستيم كه در خط مقدم بدون لباسيم.
حجتالاسلام آتشكار با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره گسترش فرهنگ شيعي گفت: مقام معظم رهبري میفرمایند «نابترین، زلالترین و ضروریترین معارف شیعی و اسلامی را بايد در اختيار جامعه قرار دهيد؛ اما الآن این را نمیبینیم.» لذا هیأت، جلسات، رسانهها کمکم باید این فرهنگسازی را انجام دهند.
وي با بيان اينكه بحث امام شناسی بر بحث خداشناسی مقدم است افزود: یعنی باید از این ممر و رهگذر گذشت تا به «کلمه هی العلیا» رسید. جالب است بدانيم بخشی از حیات مقدس اهلبیت(ع) به مبارزه با شیعیان گذشت؛ شیعیانی که در دو زمینه افراطوتفریط دچار انحراف شده بودند. امام علی(ع) میفرمایند دو دسته به هلاکت میرسند؛ دوستداران و دشمنان بیشازحد. کسی سراغ افراط میرود که از تفریط برخوردار است؛ کسی که از مسیر «اعدلوا» خارج میشود یا به اینطرف غش میکند یا به آنطرف.
حجتالاسلام آتشكار با اشاره به روايتي از امام محمد باقر(ع) تصريح كرد: امام باقر(ع) در حدیثی مخاطب را به چهار نکته تذکر میدهد. حضرت فرمود به شیعیان ما بگو، ما نمیتوانیم برای شما نزد خدا بینیازی ایجاد کنیم. اینگونه نیست که شما ما را ببینید و نزد خدا به هیچ مسئلهای نیاز نداشته باشید. بنا نیست کسی به نزد خدا برسد، مگر با عمل. به مردم و شیعیان بگویید، آنکه در قیامت خیلی ضرر میکند کسی است که از عدل و تعادل دم میزند ولی در مسیر غیر آن حرکت میکند. به شیعیان ما بگو، آنچه به آنان گفتهشده را انجام و از آنچه گفتهشده پرهيز كنيد، پرهیز کنند؛ اگر از آن پیروی کردید روز قیامت برگه برنده دست شماست. امام باقر(ع) همچنین میفرماید ای گروه شیعیان، حد وسط را داشته باشید. همچنين حضرت میفرمایند ولایت ما بر افراد سود دارد بهشرط آنکه مطیع خدا باشند. کسی که معصیت خدا میکند، ولایت ما برای او سودی ندارد.
وي در پايان گفت: کسی که مدعی مکتب امام صادق(ع) و امام باقر (ع) است باید بر اساس گفتههای آنان عمل کند. نمیشود مدعی ولایت اهلبیت(ع) با آن فرهنگ علو و عالی باشد ولی در عمل دچار انواع مفاسد باشد.
