- بازدید سرزده بازرس کل قضایی اردبیل از ایستگاه آتشنشانی در شهرستان مرزی نمین 04/04/18
- بازرس کل استان بوشهر: رویکرد سازمان بازرسی در مورد تخلف احتمالی پیشگیری است 04/04/18
- بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی شهید سلیمی 04/04/18
- بازدید بازرسکل استان قم از محل سیلو ذخیره گندم و انبار کالاهای اساسی استان 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از شرکت تولیدی شیشه سکوریت الیاس ارومیه 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی کهگیلویه و بویراحمد از منطقه عشایری کاکان یاسوج 04/04/18
- بازرس کل کردستان: توسعه و افزایش پوشش تلفن همراه و پهنای باند از نیازهای اساس استان است 04/04/18
- اقاله محل کارخانه تولید کود ارگانیک آذربایجان غربی در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفت 04/04/18
- بازدید بازرس کل گیلان از شهرستان شفت/ آقایی: تعلل برخی مدیران در گذشته باعث عقبافتادگی پروژههای عمرانی شده است 04/04/18
- گزارش خبر 20:30، 21 و شبکه خبر از افتتاح سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد/ فیلم 04/04/18
با حضور بازرس کل استان ایلام انجام شد؛
برگزاری نشست بررسی تکالیف و برنامههای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مدارس ایلام
نشست هم اندیشی و بررسی تکالیف و برنامههای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی مدارس استان ایلام با پیشنهاد و حضور بازرسکل استان ایلام در راستای جهاد تبیین برای ساختن ایران بزرگ اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی استان ایلام، بازرس کل استان ایلام گفت: براساس سیاستهای ابلاغی سازمانی در تعیین موضوعات نظارت و بازرسی با رویکرد مسئله محوری، توجه ویژه به نحوه ایفای وظایف معاونت پرورشی مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان و شهرستان در راستای تقویت شور، شعور، ایمان، معرفت دینی و غیرت انقلابی و احترام و ارزشهای دینی و ملی دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته تا این نوجوانان به عنوان آینده سازان این مملکت که در مناصب کلیدی و مهم نظام اداری کشور قرار خواهند گرفت، تربیت و پرورش یابند، از اینرو توجه به بازبینی و اجرای صحیح تکالیف و برنامههای پرورشی و فرهنگی مدارس منطبق بر سند تحول بنیادین در ماموریتهای این بازرسی کل قرار دارد.
مهدی اصلانی افزود: مهمترین نقش و وظیفهای که یک انسان میتواند بر عهده داشته باشد، همان نقش هدایت و تربیت انسانها است و مهمترین محصول خروجی مکتب اسلام پرورش و ارائه انسان کامل به عنوان خلیفه الهی و جانشین خداوند بر روی زمین است و معاونین پرورشی و مربیان تربیتی مدارس در این جایگاه و نقش حساس تربیتی قرار گرفتهاند و میتوانند سرنوشت دانش آموزان و به تبع آن سرنوشت یک ملت را تغییر دهند.
وی گفت: مدیران و مربیان پرورشی باید با شناخت دقیق شرح وظایف شغلی خود مطالعه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که حدود ۶۰ صفحه که طی ۱۵ جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی در سالهای ۸۹ و ۹۰ به تصویب رسیده و مورد تاکید مقام معظم رهبری به عنوان یکی از اسناد مهم بالا دستی میباشد و پیاده سازی این سند وظیفهای قانونی و شرعی است و باید برنامههای پرورشی و فرهنگی و تربیتی در مدارس بر اساس این سند بنیادین طراحی و اجرا شود.
اصلانی بیان کرد: ایجاد و تقویت مهارتهای زندگی و روحیه استقلال، شجاعت، ادب، اخلاق، مسولیت پذیری، اعتماد بنفس و تقویت روحیه ما میتوانیم و شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان و تقویت و فعال سازی تشکل های دانش آموزی از وظایف مهم معاونت پرورشی مدارس و ادارات آموزش و پرورش است.
وی بر ضرورت بازبینی و پیگیری اجرای شرح وظایف شغلی معاونان و مربیان پرورشی، گرفتن و به کاربردن نتایج بازخورد نحوه انجام تکالیف و برتانه های تربیتی برای تاثیرگذاری بیشتر و ارتباط صمیمانه با دانش آموزان و استفاده مؤثر از بستر فضای مجازی و تشویق نوجوانان به مطالعه و قهرمان سازی شخصیت های دینی و علمی و ملی برای سوق یافتن در مسیر حرکت زندگی بزرگان تاکید کرد.
در پایان این نشست به سوالات و مباحث مطرح شده از سوی کارشناسان پرورشی و مربیان تربیتی توسط بازرس کل استان ایلام پاسخ داده شد.
