- بازدید سرزده بازرس کل قضایی اردبیل از ایستگاه آتشنشانی در شهرستان مرزی نمین 04/04/18
- بازرس کل استان بوشهر: رویکرد سازمان بازرسی در مورد تخلف احتمالی پیشگیری است 04/04/18
- بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی شهید سلیمی 04/04/18
- بازدید بازرسکل استان قم از محل سیلو ذخیره گندم و انبار کالاهای اساسی استان 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از شرکت تولیدی شیشه سکوریت الیاس ارومیه 04/04/18
- بازدید بازرس کل قضایی کهگیلویه و بویراحمد از منطقه عشایری کاکان یاسوج 04/04/18
- بازرس کل کردستان: توسعه و افزایش پوشش تلفن همراه و پهنای باند از نیازهای اساس استان است 04/04/18
- اقاله محل کارخانه تولید کود ارگانیک آذربایجان غربی در دستور کار بانک ملی ایران قرار گرفت 04/04/18
- بازدید بازرس کل گیلان از شهرستان شفت/ آقایی: تعلل برخی مدیران در گذشته باعث عقبافتادگی پروژههای عمرانی شده است 04/04/18
- گزارش خبر 20:30، 21 و شبکه خبر از افتتاح سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد/ فیلم 04/04/18
برگزاری جلسه بازرس کل استان خراسان شمالی با مدیران اداره کل امور مالیاتی استان
بازرس کل استان خراسان شمالی در نشست پیشگیرانه با مدیران ادارهکل امور مالیاتی استان خراسان شمالی گفت: باید با تسریع در رسیدگی به پروندههای مالیاتی از تاخیر و زیان به وجود آمده در برخی پروندههای مالیاتی اجتناب شود.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان خراسان شمالی، صادق اسپیدکار بازرسکل استان با حضور در نشست پیشگیرانه با مدیران اداره کل امور مالیاتی استان خراسان شمالی ضمن بیان اهم یافتهها در بازرسیهای صورت گرفته از این ادارهکل گفت: باید با تسریع در رسیدگی به پروندههای مالیاتی از تاخیر و زیان به وجود آمده در برخی پروندههای مالیاتی اجتناب شود. عدم تسریع در رسیدگی به پروندهها و قطعی کردن پروندهها، منجر به تأخیر در وصول مالیات (حقوق دولت) و بعضاً مشمول مرور زمان شدن پروندهها، میشود که امر پذیرفتنی نیست.
اسپیدکار افزود: دلسوزی در کار و احاطه به ماموریتهای قانونی محوله و مقررات مرتبط، بیشک در پاسخگویی و تعیین اولویتهای کاری کارکنان نقش به سزایی خواهد داشت اما رعایت مقررات معمول اداری در ورود و خروجها، انعقاد قرارداد با پیمانکاران، معاملات خرد متوسط و کلان، استفاده از خودرو و امکانات دولتی و نگهداری از اموال و همه مواردی که به نوعی بیم استفاده غیرمجاز و حیف و میل بیتالمال در آنها ممکن است با حساسیت خاصی از سوی بازرسیکل استان خراسان شمالی پیگیری خواهد شد و با توجه به تذکرات داده شده به دستگاهها و برگزاری نشستهای پیشگیرانه جای هیچگونه چشم پوشی نیست.
بازرس کل استان همچنین با اشاره بر لزوم توجه به تکریم ارباب رجوع، بهره گیری از نظرسنجی نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع را ساز و کاری برای سنجش وضعیت رضایت مندی عمومی از دستگاه و بخشی از سنجش کیفیت عملکرد هر یک از کارکنان عنوان کرد و افزود: تابلوهای خدمات قابل ارائه و بویژه فرآیندهای پرتکرار در معرض دید ارباب رجوع نصب شود.
اسپیدکار در خصوص رسیدگی به شکایات واصله از ارباب رجوع و گزارشهای بازرسی لازم است کلیه مراحل به صورت زمانبندی و سامانه ای به گونه ای پیگیری شود تا امکان هرگونه تحریف، معاوضه و یا مفقودی اسناد مزبور فراهم نباشد و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ قانونی موضوع مطروحه حاصل شود.
در این نشست همچنین ظریفیان سربازرس امور اقتصادی بازرسی کل استان نیز مواردی را به منظور ارتقاء و بهبود عملکرد اداره کل امور مالیاتی بیان کرد.
