- حضور بازرس کل قضایی استان یزد در شبکه استانی/ تاکید مختاری بر لزوم نظارت مستمر در خصوص تامین کالاهای اساسی 04/04/10
- بازدید بازرس کل قضایی استان چهارمحال و بختیاری از پارک علم و فناوری استان/تاکید تقوی بر استفاده از شرکتهای دانش بنیان در اقتصاد استان 04/04/10
- حضور بازرسکل استان گیلان در صدا و سیمای مرکز گیلان/ گزارش آقایی از اقدامات ویژه نظارتی بازرسی کل استان گیلان در ایام جنگ 04/04/10
- بازدید بازرس کل استان خراسان رضوی از پالایشگاه سرخس و شرکت بهرهبرداری نفت و گاز شرق در منطقه خانگیران 04/04/10
- عیادت معاون سازمان بازرسی کل کشور از مجروحین حملات رژیم صهیونیستی در بیمارستان میلاد تهران/ بررسی ارائه خدمات به مجروحین 04/04/10
- ضرب الاجل دوماهه بازرسکل قضایی آذربایجان غربی به شرکت شهرکهای کشاورزی جهت تعیین تکلیف 130 هکتار از اراضی واقع در محدوده شهرک جهت واگذاری آنها به متقاضیان واجد شرایط 04/04/10
- بازدید بازرس کل زنجان از شرکت پویا پلیمر زنگان 04/04/10
- الزام بازرس کل آذربایجان غربی به شرکتهای داخلی برای خرید محصول استراتژیک کک کلسینه تولیدی شرکت دانش بنیان اروم ماشین صنعت پیمان گستر 04/04/10
- بازدید بازرس کل قضایی ایلام از انبارهای اداره کل غله و اداره کل اموال تملیکی استان 04/04/10
- بازرسکل قضایی ایلام: مردم میتوانند از طریق سامانه 136 گزارشات و شکایات خود را ثبت کنند 04/04/10
بازرسکل امور صمت از مرکز پاسخگویی 124 بازدید کرد/ تاکید بر لزوم اصلاح فرآیند رسیدگی به شکایات واصله/ بررسی فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها در دستورکار سازمان بازرسی
سرپرست بازرسی کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در بازدید از مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت بر لزوم اصلاح فرآیند رسیدگی به شکایات مردمی به این مرکز تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، دکتر سعید دهقان سرپرست بازرسیکل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور در این بازدید 2 ساعته که با حضور حسین فرهید زاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و میرجلیلی رئیس مرکز پاسخگویی یکپارچه 124 وزارت صمت انجام شد، از نزدیک در جریان نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیر صنفی متخلف قرار گرفت.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور ضمن تأکید بر لزوم رضایتمندی شهروندان خطاب به متولیان این مرکز، تصریح کرد: هدف از تشکیل این مرکز تسهیل در رسیدگی به شکایات از واحدهای صنفی و غیر صنفی و ارائه خدمات برخط به مردم است؛ ولی متأسفانه فاصله زیادی با تحقق اهداف تعیین شده دارید.
وی با اشاره به افزایش تخلفات صنفی بعد از اجرای طرح «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانهها» گفت: آنگونه که مشخص است بخش زیادی از فرآیند نهایی رسیدگی به شکایات واصله به سامانه 124، مربوط به وزارت جهادکشاورزی است. از اینرو اتصال و هماهنگی وزارت جهادکشاورزی با مجموعه وزارت صمت در مرکز 124 لازمه تحقق اهداف است.
سرپرست بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور فرآیند کند رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در برخی دستگاهها را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که این موضوع در دستور کار پیگیری از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد.
دهقان تاکید کرد که باید دسترسی سازمان بازرسی کل کشور به سامانه 124 محقق شود تا نظارت دقیقتری در این حوزه انجام گیرد.
گفتنی است در این بازدید نحوه پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماسهای مردمی و همینطور سرانجام فرآیند رسیدگی به شکایات بهصورت تصادفی بررسی شد.
بر اساس گفتههای فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تکلیف شکایات مردمی واصله به مرکز 124 ظرف 24 ساعت مشخص و ظرف 4 روز فرآیند رسیدگی به آن خاتمه مییابد.
همچنین طبق گفتههای رئیس مرکز 124، طی یک ماه گذشته بیش از 20 هزار تماس در سراسر کشور در خصوص گرانفروشی به مرکز شده است.
