- گزارش خبر 20:30، 21 و شبکه خبر از افتتاح سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد/ فیلم 04/04/18
- سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد رونمایی شد/ معاون اول قوه قضاییه: در سامانه ملی حمایت از گزارشگران فساد از ظرفیت مردم برای تحقق عدالت استفاده میکنیم/ رئیس سازمان بازرسی: استفاده از ظرفیتهای مردمی، کلید موفقیت در پیشگیری و مقابله با فساد است 04/04/18
- تعیین تکلیف اراضی واقع در محدوده کمربندی ارومیه با ورود بازرسی کل آذربایجان غربی 04/04/17
- بازدید بازرسکل استان خراسان رضوی از مراکز آموزش فنی وحرفهای و هتلداری مشهد/ گفتوگو با مدیران شرکتهای دانشبنیان در ساختمان تیراژ پارک علم و فناوری استان 04/04/17
- برگزاری جلسه هماندیشی ارتقاء کیفی گزارشهای نظارت و بازرسی در منطقه 2 سازمان بازرسی/ تاکید بازرس کل قضایی استان خراسان رضوی بر ارتقاء کیفیت گزارشها 04/04/17
- بازدید میدانی بازرس کل استان تهران از بیمارستان شهدای تجریش تهران/ عیادت و رسیدگی به مشکلات مجروحین حمله رژیم صهیونیستی 04/04/17
- دیدار بازرسکل قضایی استان سیستان و بلوچستان با فعالان اقتصادی/ تأکید کوهی بر نقش استان بر تأمین ارزاق معیشتی و مواد غذایی کشور 04/04/17
- بازدید بازرس کل آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی بیلوردی/ رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی 04/04/17
- بازدید بازرسکل آذربایجان غربی از مرکز تولید تجهیزات آزمایشگاهی 04/04/17
- در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بازرسکل قضایی استان عنوان شد؛ نظارت و حمایت بازرسیکل در برگزاری امتحانات نهایی و آزمونهای استخدامی شایسته تقدیر است 04/04/17
در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ صورت میگیرد
معرفی خدمات الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور
در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ صورت میگیرد
معرفی خدمات الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، علی نظامی مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ طی روزهای آتی و حضور سازمان در این نمایشگاه، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در اجرای ماده 2 قانون تشکیل سازمان و بهمنظور تسهیل دسترسی مردم به این سازمان برای رسیدگی و پاسخگویی به شکایات آنان از دستگاههای اجرایی و همچنین دریافت بهموقع گزارشها و اعلامات مردمی از سوء جریانها و آسیبهای دستگاههای اجرایی، از سالهای گذشته نسبت به راهاندازی و توسعه سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات به آدرس shekayat.bazresi.ir اقدام نموده است. در این سامانه ضمن بررسیهای مقدماتی و پیگیری حل مشکلات افراد، نسبت به بررسی و تحلیل گزارشهای مردمی اقدام شده و موارد حائز اهمیت، جهت انجام بررسیهای تکمیلی بهصورت سیستمی به ادارات کل نظارت و بازرسی ارجاع میگردد.
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور، تصریح کرد: در حال حاضر مرکز رسیدگی به شکایات سازمان بهصورت الکترونیکی به بیش از 10.000 دستگاه اجرایی در سراسر کشور متصل بوده و فرآیند نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی را نظارت و پیگیری مینماید. بر همین اساس مقرر گردید بهمنظور آشنایی بیشتر مردم با سامانه فوق، کارشناسان این سازمان در نمایشگاه الکامپ 25 حضور یافته و آماده خدمترسانی به بازدیدکنندگان باشند.
وی در خصوص فرایندها و مأموریتهای سازمان نیز خاطرنشان کرد: حدود 20 سامانه و سرویس نرمافزاری در سازمان بازرسی کل کشور فعال است که از مهمترین آنها میتوان به سامانه بازرسی اشاره نمود. این سامانه بهمنظور ثبت اطلاعات پروندههای بازرسی و گزارشهای تهیهشده سازمان و با هدف افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پروندههای بازرسی توسط کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان طراحی و پیادهسازی شده است و شامل فرآیندهای تشکیل و اصلاح پرونده، صدور حکم بازرسی، استقرار هیأتهای بازرسی، تهیه و تأیید گزارش، پیگیری گزارشهای ارسالی و ... میباشد. همچنین بانک اطلاعات متهمین مندرج در گزارشهای تعقیب کیفری و اداری و داشبورد گزارشگیری و آمارهای مدیریتی از دیگر امکانات این سامانه میباشد. این سامانه فرآیند محور و مبتنی بر وب بوده و تمامی امور مربوط به تشکیل پرونده تا ارسال گزارش و پیگیری آنها را بر اساس سطوح دسترسی پشتیبانی میکند.
