- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از شرکت آنیل طب آذران ارومیه 04/04/11
- بازرس کل استان کردستان پای صحبتهای فعالان اقتصادی کامیاران نشست 04/04/11
- بازدید سرزده بازرس کل قضایی خوزستان از بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) اهواز 04/04/11
- بازدید بازرس کل قضایی استان یزد از صدا و سیمای مرکز یزد 04/04/11
- بازدید بازرسکل کردستان از مراکز توزیع کالاهای اساسی و تأکید بر تشدید نظارتها و مقابله با تخلفات 04/04/11
- بازرسکل قضایی آذربایجان غربی: کوتاهی در انجام وظایف قانونی، مصداق ترک فعل بوده و مستوجب برخورد قانونی است 04/04/11
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از مجتمع آرد فردوس ارومیه 04/04/11
- بازدید بازرس کل استان زنجان از قطب صنعت کفش کشور در هیدج 04/04/11
- بازدید بازرسکل استان قزوین از شرکت ستاره بافت نگارین ارغوان 04/04/11
- بازدید نظارتی بازرس کل استان قزوین از شرکت پخش فراوردههای نفتی 04/04/11
بازدید سرزده بازرس کل بانکها و بیمه سازمان بازرسی از شعب چندین بانک/ روند پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند آوری و ودیعه مسکن بررسی شد/ ارائه تذکرات لازم در پی عدم رعایت مفاد بخشنامهها و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی
بازرس کل بانکها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور از تعدادی از شعب بانکهای ملی ایران، صادرات ایران و کشاورزی در محدوده میدان خراسان، میدان راه آهن و خیابان ولیعصر به صورت سرزده بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، جعفر حسینی بازرس کل بانکها و بیمه سازمان بازرسی کل کشور از تعدادی از شعب بانکهای ملی ایران، صادرات ایران و کشاورزی در محدوده میدان خراسان، میدان راه آهن و خیابان ولیعصر به صورت سرزده بازدید کرد و عملکرد این شعب پیرامون پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند آوری، تسهیلات ودیعه مسکن را مورد بررسی قرار داد.
در این بازدید بررسیهای لازم نسبت به کیفیت مطالبات شعب مذکور و حجم منابع در اختیار صورت گرفت.
با توجه به توضیحات ارائه شده توسط مسئولین مربوطه و رسیدگی اجمالی به تعدادی از پروندههای اعتباری، توصیههای لازم برای اصلاح نواقص و ایرادات موجود در رابطه با تشکیل و تکمیل پروندههای اعتباری، اخذ مدارک و مستندات لازم، تضامین و وثایق موردنیاز و همچنین پیگیری و وصول مطالبات مربوطه مطابق با ضوابط و بخشنامههای ابلاغ شده توسط بانک مرکزی ارائه شد.
همچنین در خصوص تسهیل هرچه بیشتر فرآیند اعطای تسهیلات به منظور کاهش زمان انتظار متقاضیان و امکان پاسخگویی به تعداد بیشتر مراجعان و همچنین تداوم پرداخت تسهیلات تا پایان سال راهنماییهای لازم صورت گرفت.
در روند رسیدگیهای انجام شده، مواردی از عدم رعایت مفاد بخشنامهها و ضوابط ابلاغ شده توسط بانک مرکزی از جمله کیفیت اخذ تضامین مورد نیاز (تعیین و اخذ ضامنین مازاد، تأییدیه گواهی اشتغال به کار و همچنین گواهی کسر از حقوق و...)، اخذ تصاویر مدارک هویتی متقاضی تسهیلات و ضامنین به رغم امکان دسترسی به سامانه ثبت احوال و... مشاهده شد که تذکر لازم در رابطه با لزوم اجرای کامل ضوابط ابلاغ شده توسط بانک مرکزی پیرامون موضوعات مذکور ارائه گردید.
انتهای پیام/
