- حل مشکلات کارخانه الیاف گستر یزد در جریان بازدید بازرسکل قضایی استان یزد 04/04/25
- بازرس کل استان قزوین: قانون ثبت رسمی معاملات نیازمند نظارتهای هدفمند است 04/04/25
- بازرس کل استان قزوین: معادن باید به تعهدات خود در قبال محیط زیست عمل کنند 04/04/25
- بازدید بازرسکل استان قم از مرکز درمان ناباروری طهورا/ مشکلات این مرکز درمان ناباروری در دستور کار بازرسی کل استان 04/04/25
- بازدید بازرس کل استان گیلان از سایت دفن زباله لندفیل آستارا/ گلایه آقایی از عدم ساماندهی سایت دفن زباله آستارا 04/04/24
- نشست بازرسکل استان خراسان رضوی با قرارگاه مردمی جمعیت استان برگزار شد/ فتوحی: اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند پیگیری جدیتر دستگاههاست 04/04/24
- بازدید بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از بخشهای توسعهیافته زندان نقده 04/04/24
- بازرس کل قضایی آذربایجان غربی: تلاش شبانه روزی مرزبانی و سپاه، رمز امنیت پایدار در مرزهای آذربایجان غربی است 04/04/23
- بازدید بازرس کل زنجان از پروژه اراضی لیل آباد 04/04/23
- بازدید 10ساعته بازرس کل قضایی آذربایجان غربی از زیرساختهای عشایری زیوه ارومیه 04/04/23
بازرسکل استان زنجان: شناسایی مسائل کلان دستگاهها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاههای درون نظارتی باشد
بازرسکل استان زنجان گفت: شناسایی مسایل کلان دستگاهها و مقابله با مفاسد از اولویت دستگاههای درون نظارتی باشد.
به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان زنجان ابوالفضل خمسه بازرسکل استان در همایش منطقهای بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسئولان بازرسی شمالغرب سازمان بنیاد شهید کشور در زنجان ضمن تبیین وظیفه نظارت و بازرسی با تشریح بخشهایی از قوانین مقابله با فساد اظهار کرد: در راستای اجرای اصول 156 و 174 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای مقررات بر عهده قوه قضاییه است و قانون اساسی به عنوان امالقوانین به اصول بازرسی و نظارت تاکید دارد و از آن جاییکه قوه قضاییه مسئول نظارت بر اجرای صحیح قوانین است در درون قوه قضاییه این وظیفه بر عهده سازمان بازرسی کل کشور نهاده شده و این مرجع یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.
وی ضمن تشریح الزامات قانونی رسیدگی الکترونیکی به شکایات اظهار کرد: در اجرای ماده 25 قانون ارتقای سلامت نظام اداری دستگاههای موضوع قانون مذکور مکلف به بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شکایات و مکانیزه کردن آن بوده به نحوی که دریافت و پاسخگویی شکایات در مهلت مقرر قانونی و از طریق سامانه مذکور باشد.
وی ضمن تبیین انواع بازرسیها و با توجه به تکالیف واحدهای مذکور تاکید کرد؛ علاوه بر رسیدگی به شکایات و اعلامات لازم است به منظور ارتقای سلامت نظام اداری بدوا مسائل کلان دستگاه شناسایی و سپس با تدوین برنامههایی منظم و مستمر نسبت به بررسی عملکرد کارکنان در طی سال اقدام شود.
وی در ادامه خطاب به مسولان بازرسی بنیاد شهید افزود: کارکنان سرمایههای دستگاهها هستند و لازم است با ارائه تذکرات و هشدارهای به موقع حافظ سرمایههای نظام باشیم.
آشنایی کامل ناظران با وظایف و تکالیف دستگاههای تحت نظارت، ایجاد شفافیت با استقرار سامانهها، ارتقای نظارتهای درون دستگاهی، توجه به عملکردهای اثربخش، نوآورانه و خلاق کارکنان تحت نظارت، تشریح پارهای از قوانین و مقررات مربوط به مقابله با فساد (از جمله قانون ارتقای سلامت نظام اداری و بخشهایی از قانون خدمات کشوری) و... از جمله موضوعاتی بود که در جلسه مذکور بیان گردید.
